Eilisessä spinningissä oli maksimisyke 167 ja keskisyke 145. Rajojen sisällä syke oli ollut puolisen tuntia kun kokonaiskesto oli noin 50 minuuttia (lopetin mittauksen ennen loppuvenyttelyjä). Ylärajana mulla taitaa olla nyt tossa 155 ja varsingin spinningissä sykee heiluu tosi helposti sen yläpuolella. Välillä kun alkoi sykkeennosto-vaihe, niin ei mun tarvinnut paljonkaan tehdä kun ei se kunnolla kerinnyt laskea edellisestä spurtista. Eihän sitä kannata orjallisesti noita lukemia tuijottaa, mutta kyllä ne jotain osviittaa antaa.

Kuntokurssin testissä ohjaaja sanoi, että mun syke nousi äkkiä ylös. Ei olla muuten saatukaan niitä tuloksia vielä itelle, pitääpä huomenna kysellä. Vois muutenkin jutella sen kans siitä, mitä mun oikein kannattais tehdä. Mistä mä pystyisin helpoiten seuraamaan omaa edistymistäni (tai sitä, että tapahtuuko mitään edistystä)...

Sykemittarista ei ainakaan voi sanoa, että ois ollut ostos, joka on jäänyt käyttämättömäksi kaapin pohjalle. Pikemminkin se on antanut uutta innostusta ja motivaatiota.

Mietin tässä kerran, että oonkohan kertaakaan käynyt tässä nykyisessä asunnossa asuessani (eli viime kesäkuun jälkeen) sauvojen kanssa lenkillä, aikaisemmin tuli käytyä (kaverin kanssa) useinkin nimenomaan sauvakävelyllä. Ehkä nuo sauvat on siksi vain jäänyt viime aikoina ottamatta mukaan, että sitten voi vaikka samalla ottaa niitä hölkkäspurttejakin. Mutta ihan oikeasti mulle ois varmaan sauvakävely paljon tehokkaampaa nyt, saan kyllä sykettä nostettua silläkin ja meno ois tasaisempaa. Sauvojen kanssa yläkroppakin tekee enemmän työtä. Oikeesti mun pitäis liikkua enempi matalammalla sykkeellä kuin nyt teen.

Netistä löytyy jos jonkinlaista artikkelia sykkeestä ja sen merkityksestä ja mittaamisesta. Muutama hyvä löytyy esim. täältä ja täältä.