Eilen uskaltauduin kokeilemaan juoksemista seurassa, olihan se vähän erilaista kuin yksin meneminen. Yllättävän hyvin jaksoin, vajaa 6 km:n lenkistä juostiin yli puolet, pisimmillään jopa kilometri yhteenmenoon. Olin kyllä aatellut asiaa, mutta eilen viimeistään tajusin ihan oikeasti, että oon juossut tähän asti ihan liian kovaa (vaikka onkin ollut ihan hölkkävauhtia). Hitaammalla vauhdilla jaksaa paljon paremmin ja pidempään. Toisen kanssa mennessä ei luovuta niin helposti. Ja oikeesti hyvä testata PPPP-sääntöäkin eli sitä, miten puhuminen sujuu samalla. Harmi vaan, että tuon lenkkiseuran kanssa on välimatkaa tuollaiset reilu 60 km.

Ois varmaan hyvä asettaa joku tavoite jos oikeasti alkais juoksua enemmänkin harrastamaan. Mulle heitettiinkin jo ehdotus, että vuoden päästä puolimaratoni, kuten vaikka HCR. Vielä en mitään luvannut, mutta pitää vakavasti miettiä... Kai vuodessa oikeasti jonkinlaisen juoksukunnon ehtis saavuttaa. Johonkin tollaseen tosi isoon tapahtumaan ehkä vois uskaltautuakin. Toisaalta kyllä, ehkä mun kannattais aloittaa vaikka kympistä.

Kai sitä pitää lähtee ostamaan niitä "oikeita" juoksutrikoita. Kesäks ainakin vois hankkia sellaset 3/4-pituset, mutta ehkä mä sittenkin vielä myönnyn olemaan "kalsaripelle", joka menee tuolla pitkissä trikoissa. ;)

Tänään kyllä tuntui sitten siltä, että venyttely jäi eilen ihan liian vähälle. Tällä viikolla muutenkin ollut kyllä monena aamuna ihmeellisen jäykkä olo, en tiiä onko johtunut huonosta nukkumisasennosta vai mistä.