Kiitos sähköpostista ja tsemppauksesta eräälle blogin lukijalle, viestien toivossa just laitoinkin tuon osoitteen tuohon näkyviin. ;) Vastaan kunnolla kunhan ehdin ja saan aikaiseksi. Joitain mailin herättämiä ajatuksia tässä kuitenkin "julkisesti".

Kysyit, onko mulla samat arvot molemmissa askelmittareissa. Hyvinkin voi olla, että ne heittää aika reilustikin, varsinkin askelpituus. Oon muistakseni heittänyt sinne jotain ihan arvauksena, pitäis kai vähän mittailla mikä se pituus todellisuudessa on. Pitää kohta kaivaa se toinenkin mittari jostain ja tarkistaa noi arvot. Vähän nolo myöntää, mutta nyt vasta hoksasin, että ne arvothan vaikuttaa siihen mittarin antamaan askelmäärään :) Pitänee tässä vielä illan aikana kirjata sekä viime että tämän viikon lukemat tänne.

Kyllä mä taidan sen jumppapallon vielä hankkia. Eihän sitä oikein muuten tiedä innostuuko siitä. Minkä merkkisistä palloista teillä on hyviä ja/tai huonoja kokemuksia? Kattelin eilen netistä jotain keskusteluja jumppapalloihin liittyen, joillain oli ongelmia mm. pumppujen kanssa. Mulla on vähän kaikessa (siis muussakin kuin liikuntavälineissä) periaate, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa". Tarkoittaa siis sitä, että joskus joku halpa ostos voi tulla loppujenlopuksi kalliimmaksi kuin kalliimpi vastaava tuote jos halvempi tuote ei olekaan niin kestävä tms. (En tosin työssäkäyvänä ole enää kyllä niin köyhä kuin joskus opiskelijana.) Eihän hinta/merkki aina ole verrannollinen laatuun, mutta usein näin varmaan on. Oon siis jokatapauksessa valmis satsaamaan laatuun. Mulle pitäis olla kai iso pallo, eikös se mene jotenkin pituuden mukaan (oon 170 cm)? Ehkä se "peruspallo" kuitenkin on parempi kuin se ovaali, siinähän se tasapaino sitten kehittyy... :)
 
Mainostin mun siskolle tänään Gymstickiä ja näytin omaani. Heitin hänelle, että osta kans sellainen, niin voidaan sitten yhdessä niitä käytellä. Oishan se kaverin kanssa aina hauskempaa, ei tulis niin helposti laistettua kun on sopinut asiasta jonkun kanssa. Sisko jäi miettimään, sanoi, että kunhan vauva parin kuukauden päästä syntyy, niin sitten olisi tosiaankin aiheellista tehdä just jotain tällaista.

Mietin, että mitäs muita liikuntavälineitä multa kaapista löytyykään. Sählymaila ja sulkapallomaila ainakin (siis nimenomaan sähly-, ei salibandymaila...) Joskus oon paljonkin sählyä pelannut, viimeisimmästä kerrasta on tosin aikaa varmaan jo pari vuotta. Vaikken koskaan ole mikään kovin hyvä siinä(kään) ollut, niin oon ihan tykännyt. Sulkista olis kiva päästä taas pitkästä aikaa pelaamaan. Pitäis olla joku kaveri siihen. En kyllä edes tiedä oisko täällä jotain paikkaa, jonne pääsis pelaamaan. Opiskeluaikana kävin joskus koulun liikuntasalilla.

Ai niin, onhan mulla lisäks ainakin vesijuoksuvyö. Vesijuoksua olin kokeillut muutaman kerran ennen kuin oman vyön hankin. Senkin hankkinnassa luotin testiin ja en hankkinut mitään "halpismallia". Viime kesänä muutin nykyiseen kotiini ja täällä on uima-allas taloyhtiössä. Kävin muutaman kerran lenkkisaunan aikaan juoksemassa, varasin sitten oman saunavuoron, kun sopiva ajankohta oli vapaana. En ole koskaan ollut mikään ahkera uimahallissa kävijä, tod.näk. johtuu siitä, että en ole mikään kovin hyvä uimari. Pitäis varmaan mennä jollekin aikuisten tekniikkakurssille... Samasta syystä varmaan kesällä järvessä on mukavampi juosta kuin uida. :)

Sain pari vuotta sitten lahjaksi lahjakortteja S-ketjun liikkeisiin. Ostin silloin itelleni sykemittarin, merkki Polar ja malli muistaakseni F11. Siihen ostokseen oon ollut kyllä tosi tyytyväinen! Antaa kummasti motivaatiota ja inspiraatiota kun vähän näkee meneekö syke ihan ylös-alas vai tasaisemmin. Sykkeen pitäminen mahdollisimman tasaisena on joskus vaikeeta...

Huomenna päästään siellä kuntokurssilla kokeilemaan kuntonyrkkeilyä, kiva!